Sunday, March 11, 2012

Jatuh Cinta?PutusCinta?




Cinta masa mula-mula memang la best.tapi bila dah macam-macam jadi..banyak masalah..putus adalah cara yang terbaik.tambah2 kalau dah lama bercinta bagai nak rak dekat bertahun-tahun lamanya.Tak kurang jugak yang baru jumpa si jejaka dan sigadis yang diminati terus jatuh cinta...dan tak kurang jugak yang jatuh cinta kat artis macam ak hahaha..tapi nak artis payah lah tetambah yang aku minat korea plak tu asal tempatnya.

Bagi aku cinta ni best pasal ada gak peneman hidup bila sunyi ke ada masalah ke.ala sebagai teman hidup selain kawan-kawan.tapi beringat la.jangan sampai lupa kawan yang betul-betul kawan sudah.seperti yang kawan ak sebut..dan selalu ingatkn yang hati manusia ni mudah berbolak balik.sama macam hati aku.selalu was2.

Untuk yang jatuh cinta ada yang bagus dan ada yang kurang bermanfaat tapi harap yang baik2 sahaja ok! :)
Selepas aku teliti aku ada lah skit2 tips yang ak sendiri pikir dan kalau nak kritik silakan.semuanya pandangan aku.:)





Tips Putus Cinta


1) Saya Sibuk

Sibukkan hari anda dengan pelbagai aktiviti hinggakan anda tak ada masa nak fikir langsung bekas teman lelaki mahupun perempuan.



2) Jangan keseorangan!

Yup bro..janganlah Forever Alone! ada orang di sekeliling anda untuk dijadikan teman. masa inilah nak kuatkan 'kabel' hidup anda. macam-macam benda boleh belajar dari mana kawan dan mana lawan.



3) Cari awek lain

haha ini famous word! ramai punya member2 dok propose awek ataupun jejaka nak dipasangkan! tepuk dada tanya niat!



4) Ingatlah Allah!

Seronok ingat allah ni.tetambah kalau kita yang muslim ni dapat lengkapkan solat yang banyak lobang2 tu (aku ler tu). minta kat allah tu...merayu..banyakkan doa..betulkan diri.ada jodoh ada lah jang..



5) Positive Thinking!

Alah rilek suda tak payah nak beriya sangat fikir hal yang merosakkan diri.buat hal dalam segala apa pun demi kebaikan dan jadilah yang terbaik untuk hidup anda dan fikirlah apa yang anda boleh tolong orang lain.



6) Utamakan keluarga!

Bagi aku ini yang penting!. mana2 yang ada Ibu ayah tu fikir2 lah mereka tu(ak xde da) tetambah kalau anda tu student lagi(mcm ak) baik fikirkan dieorang yang dah berabih beratus ribu untuk anda sampai sekarang. ala caya la..mereka tu supporters anda walau buruknya perangai anda!. haha




Saranghae!hihi

No comments: