Thursday, September 20, 2012

Semester Akhir Bukan Ilmu Terakhir

Assalamualaikum~~


Muqaddimah hamba pada pagi subuh yang terharu...betullah kata seorang sahabat.

"Buat baik bagus tapi jadilah magnet yang mampu menarik orang lain berbuat baik juga lagi bagus" 

:) alhamdulillah 

Itu cuma kata-kata awalan je. sedar tak sedar dah masuk minggu kedua di kampus bandaraya melaka. mungkin pada awalnya rasa tak sabar nak habiskan pengajian tapi bila dah akhir ni jadi macam agak sedih sedikit.tak mengapa masing-masing da besar..matang..ada jalan hidup yang perlu dilalui masing-masing bak kata seorang sahabat juga. ada yang bercita-cita nak teruskan pengajian ke tahap Master. Semoga ditabahkan dan dipermudahkan :) . aq tiada requirement untuk sambung melainkan andai perlu je hehehe.

Ada plan hidup lain yang aq rancang selepas habis ni. andai diizinkan lah ye. sebaik-baik perancang ialah Allah S.W.T sendiri bukan manusia  ye tak. tertarik dengan satu post di group FB yang aq ringkaskan je.yang penting maksud sampai.

"saya bukan dari sekolah agama,bukan juga dari aliran agama,tapi saya mahu jadi orang yang beragama"

dalam maksud si penulis post huhuuu dan dalam masa yang sama diri ini sangat terpanggil dan hormat kepada si penulis post berkenaan :) [samalah kita :')]


Nampak gaya semester akhir ini aq dan kami bakal di asak dengan pelbagai work project & macam-macam lagi. termasuk cabaran mencari tempat internship. aq mendoakan semua yang ku kenali tidak kira warga kelas di kampus atau yang lain semoga aq dan kami di permudahkan :)

No comments: